“A stressz az élet sava-borsa”

A körülöttünk lévő világokban, a természetben is folyamatos alkalmazkodás, küzdelem folyik, ami az élet mozgását illeti.

A stresszelmélet világhírű kidolgozója Selye János, kanadai magyar orvosbiológus-professzor, kémikus. Tőle idézve: “A stressz az élet sava-borsa.”

Rajtunk áll, hogy alul – túl, avagy rendesen “fűszerezzük” meg a saját életünket. 🙂

A stressz valójában a hasznunkra is lehet a maga kihívásával. Képességeinket fejlesztő lelki, fizikai szinteken. Ami, ha kihasználtuk a benne rejlő lehetőségeket láthatjuk, hogy kialakítottuk a megküzdés képességét magunkban (tanulás, megértés, rálátás, erőforrások gyűjtése, stb.) és ez egyfajta kiegyensúlyozottság érzéssel fog járni. Később nehezebb célokat tűzhetünk ki, a sikeres megoldások pedig az önbecsülésünket, önbizalmunkat, megelégedettségünket jelentik.

A distressz túlterhelést okozhat, amikor is a stresszreakcióink (testi-gondolkodásbeli-érzelmi-viselkedésbeli), alkalmazkodási rendellenességeink problémát okoznak. Az akut stresszválasznak megmutatkoznak a jelei és következményei szomatikus, kognitív, emocionális, viselkedésbeli szinteken.

 Mit tegyünk, hogy a stressz az életünk “ízesítője” legyen ?

               

A túlterhelést könnyebben oldhatjuk, ha kilépünk az eddigi komfortzónánkból és egy más nézőpontból vizsgáljuk meg a stresszproblémánkat valamint nem hagyjuk, hogy súlyos és krónikus szakaszba érkezzen a distresszünk. Használjuk a rendelkezésünkre álló stresszkezelési módszereket.

A témáról bővebben olvashatnak a Kineziológia és Life coaching blog-oldalakon.

kineziologia-blog

life coaching-blog

Üdvözlettel: Rózsa